tirsdag den 9. april 2013

2013, Marts, På ski i Østrig

I år lykkedes det mig at få en ekstra friuge op til Palmesøndag og havde altså 14 dages påskeferie. Desværre var Lise-Lotte arbejdsramt, men var sød at give mig "fri" til at tage alene afsted. Den første uge var jeg inviteret til at besøge østrigske venner i Bad Mitterndorf, de har en ferielejlighed der og jeg kunne campere på deres P-plads. I selve påskeugen skulle jeg så mødes med danske venner på Camping Hofer i Zell am Ziller: http://www.campingdorf.at/

Vi har jo flere gange gjort turen i Påsken og ofte oplevet forår i dalene, i år var det koldere og med mere sne end vi er vant til - men man må jo ikke klage over snevejr når man er på skiferie :-)

Allerede på vej sydover fik jeg sne, men dog ikke noget der ikke kunne klares med lidt salt.


Det var første langtur med den "nye" MKP Grandesse, og den kørte rigtigt fint efter Caddy-en. Den er rigtigt godt isoleret og med blæservarme, så der var ingen problemer med at holde varmen, heller ikke her på rastepladsen syd for Halle, der blev brugt til overnatning.



Camping på privat P-plads i Bad Mitterndorf



Der er langrendsløjper i dalen og på bjerget Tauplitz, hvor der også er alpinanlæg. Jeg brugte denne uge på langrendski sammen med østrigske venner. 


Fint præparerede langrendsspor - både til klassisk og skøjteteknik.


Så er jeg på vej mod Zillertal, her motorvejen syd for Salzburg.


Også i Zell am Ziller fik vi et pænt lag sne - det sneede ca. et døgn, men i løbet af en dags tid var det væk igen.


Så var det på med alpinskiene og så se at komme op på toppen. Når man er på skitur i Påsken, er det absolut en fordel at komme tidligt afsted om morgenen. Pisterne er rigtigt flotte først på dagen og over middag er det faktisk bedst at finde ned igen.


Flot udsigt og OK vejr. En dag havde vi lidt for meget løs ny-sne, de andre dage var bare rigtigt fine, med mere eller mindre sol.


På vejen hjem kørte jeg over Achensee og Tegernsee for at fange den tyske Autobahn øst for München. Også på dette stykke var der en del sne, og langrendsløjper langs vejen flere steder.

Vejen hjem gik over Hof, Halle, Magdeburg Hannover Flensborg. Vejen er lidt længere end 7-eren, men den er bedre og med mindre traffik, så tidsmæssigt tror jeg det er nogenlunde det samme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar