mandag den 2. oktober 2017

2017, juli, Med Caddy Camper til S og N,

Campingpladser benyttet:
http://getingarydscamping.se/ : fin mellemstor plads lige ned til Vättern/badebro
http://www.renacamping.no/: Dejlig plads også med badebro og tæt på byen.

Da Lise-Lotte først fik ferie i slut-august skulle vores lange sommerferie selvfølgelig ligge der, men jeg fik tid til en lille ferie i juli.

Det der bl.a. lokkede var, at MKP-klubben havde inviteret til træf på Getingaryd Camping ved Gränna lige ned til Vättern, så egentlig skulle jeg have haft MKP-campingvognen med. Jeg kunne dog godt tænke mig at teste Caddy-ens egenskaber som "camper" for en person.
Jeg lavede en simpel seng, syede nogle gardiner der med burrebånd kunne sættes for vinduerne, tog en elektrisk kølebox og en trangia med. Nå ja, så købte jeg et solsejl, en festivalstol og et bord og så var jeg klar.

ISABERG

Første stop blev på en meget fin rasteplads ved Isaberg. Her var udmærkede toiletter og en dejlig sø til morgenbadeturen.



Sengen er klar. soveposen, puden og godnatlæsningen ligeså.


Så skal der laves aftensmad. Når det er bygevejr er det dejligt med tag over bordet.


GRÄNNA

Lørdag fortsatte jeg så til Getingaryd Camping Gränna, hvor der blev hygget med vennerne fra MKP-klubben.



Sjove Volvoer som trækdyr for flotte MKP-er. Bilernes årstal står på dørene.


Forsejlet fungerede ok, men samlede dog en sø af vand da det blev regnvejr - løsningen ses længere nede på siden.

Søndag samlede vi os i nogle af bilerne og kørte en tur til Husquarna-museet ved Jönköbing. Det er utroligt hvad de har fabrikeret - nærmest alt fra piskeris til motorcykler.



Denne speedwaymaskine var med JAP motor


Boligkvarter bygget til medarbejderne på fabrikken.

Mandag pakkede jeg "camperen" sammen og fortsatte mod nord til privat besøg i Hagfors ca. 100 km. nord for Vänern. Undervejs passerede jeg bl.a. Götakanalen. Trafikken var meget begrænset, så der var god tid til at nyde de dejlige landskaber.





AMBJÖRBY

Om aftenen kørte jeg nordpå langs Klarelven til den lille by Ambjörby, hvor der ved en lille sideelv var et vandfald med badebro lige nedenfor og en simpel men dejlig rasteplads med toilet/lokum. Her overnattede jeg helt alene inden jeg tirsdag fortsatte over grænsen til Norge og videre til Rena.





Her ved Klarelven lidt nord for Sysslebäck havde børnene og jeg en dejlig overnatning på allemandsretten. Det er mange år siden nu og allemandsretten er blevet til en rigtig campingplads.


RENA


Jeg havde planer om nogle ture på MTB-en på fjeldene nær Rena. Jeg nåede også et par ture, men desværre blev det regnvejr da jeg nåede her til skibakkerne, så turen tilbage ad grusveje betød at både cyklen og jeg trængte til en tur med campingpladsens spuleslange :-(


Jeg var ikke den eneste med Caddy Camper. Dette tyske par havde både dobbeltseng og køkken med gasblus og vask. Solsejlet virkede bedre end mit, så jeg må have slået et par ekstra øjer i mit inden næste tur.


Regnen så bare ud til at fortsætte, så jeg besluttede at køre direkte hjem. Hjemturen bød dog på en del pænt vejr. Her ved elven Glomma var rejst denne sten med inskription for hvor højt vanden har stået forskellige år. (zoom ind for at se).

"Camperen" har fungeret fint til formålet. Jeg skulle selvfølgelig helst finde overnatningssteder med toilet og bademulighed, men det var ikke noget problem på denne tur. Jeg gør det gerne igen :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar